Vi kan säkerställa en effektiv rapporteringsprocess som uppfyller regelverkskrav och är anpassad till verksamheten utifrån Bolagets förutsättningar och krav på informationsvärde och styrning.
Med förändrade regelverk och utveckling av myndigheternas tillsyn är det viktigt att ha en tydlig och väl fungerande hantering av data och rapporter. Processmässiga aspekter väger lika tungt som rent kvalitativa dataaspekter, där konsistens och datakvalitet ofta är utmaningar med parallella rapporteringsprocesser.
Vi kan både stötta med förvaltning av rapporteringsprocessen och bidra till utveckling och anpassning av rapporteringen, se över och bidra till automatisering och allmän effektivisering av rapporter, dataflöde och kvalitetssäkring.
I rapporteringen ser vi både till kvantitativ solvensrapportering QRT inklusive ECB-tillägg, kompletterande nationell rapportering och Finansiell stabilitetsrapportering, publik solvens- och verksamhetsrapportering SFCR, regelbunden tillsynsrapportering RSR, egen risk- och solvensbedömning ORSA samt legal finansiell rapportering med bokslut, årsredovisning och delårsrapporter.
Vi stödjer både i löpande arbete med koordinering och effektivisering av rapporteringsprocess, beräkningsmodeller, gränssnitt kring och förvaltning av system och dataflöden. Vår ambition är att hjälpa er att hitta en rapporteringslösning som passar era behov. Vi kan t ex hjälpa er med:
Vill ni veta mer? Kontakta oss för ett möte.